Mi a baj az ösztönös cégvezetéssel a Mesterséges Intelligencia korában?
avagy hogyan tegyen szert behozhatatlan versenyelőnyre az MI használatával? ELŐADÁS PROGRAMJAMi a legnagyobb különbség egy átlagos német kkv és egy tipikus magyar vállalkozás között?
17 millió Ft/fő
Amíg ugyanabban az iparágban működő német kkv termelékenysége, vagyis az 1 főre jutó hozzáadott értéke évente 20 millió Ft, addig a magyar versenytársáé mindössze 3 millió Ft!
(A számok kiragadott iparági példák, amelyek természetesen minden iparágban mások, de az arányok sajnos hasonlók). A hozzáadott értéket úgy lehet kiszámítani, hogy a nettó árbevételből le kell vonni az anyag- és alvállalkozói költségeket (de a rezsit nem, csak a termeléshez ténylegesen felhasznált anyagot), majd ezt el kell osztani a létszámmal és máris megvan a termelékenység értéke.
Sokan, sokféleképpen igyekeznek magyarázni a különbséget, és tény, egy része magyarázható a fejlettebb piaccal (magasabb árak, jobb fizetési morál stb.), de csak a kisebb része. A nagyobb nem ezen múlik, hanem sok apró egyéb tényezőn, amelyek közül talán a legfontosabb a pontos önköltség kiszámítása, ráadásul termékekre, vevőkre bontva, éspedig nem éves szinten, hanem akár műszakonként látva a változását!
A legtöbb magyar középvállalkozásban a könyvelő ad valamilyen hozzávetőleges számot, a jobbaknál már van ERP rendszer, amelyből már pontosabb adatok jönnek, de egy gyártó cégnél még az ERP-ből jövő adatokból is legfeljebb csak havi önköltséget lehet látni, és azt sem termékekre vagy ügyfelekre bontva.
Miért érdekes ez?
Amikor egy gyártó vagy akár kereskedő cégnél összeáll a termékenkénti és vevőnkénti önköltség, akkor mindig egészen más kép rajzolódik ki a cégvezető számára, mint amit addig gondolt. Olyan vevőkről és termékekről derül ki, hogy veszteségesek, amelyekről addig teljesen másképp vélekedett, hiszen a pontos önköltség ismeretében válik csak világossá, hogy már eleve túl alacsony áron vállalta el a megrendelést.
Ez egy 500 millió Ft éves árbevétel alatti vállalkozásnál még nem akkora probléma, de egy 1 mrd-os cégnél már 10 milliók repülnek ki az ablakon amiatt, mert nem váltottak időben stratégiát. Amíg egy kisvállalkozásnál minden fillért, minden lehetőséget meg kell fogni, addig egy középvállalkozásnál már fókuszálni kell, ki kell választani, hogy kinek éri meg dolgozni, mit érdemes gyártani, forgalmazni, márpedig az ő igényeiknek sokkal jobban, specializáltabban meg kell felelni. Ezt pedig kizárólag tűpontos számok alapján lehet eldönteni.
Csodák nincsenek, ERP nélkül egy középvállalat az ablakon szórja ki a pénzt, de ma már az ERP is kevés önmagában, tovább kell lépni a mesterséges intelligencia alapú alkalmazások felé, amelyekkel egy 2mrd-os cég akár 100 millió Ft-ot is megtakaríthat évente! (ez egy konkrét példa, amit az előadáson részletesen be is mutatunk)
Ez az előadás
Kinek szól?
Cégvezetőknek
akik kevesebb HR problémát és több profitot szeretnének, és min. 500 millió Ft éves árbevétellel rendelkezik a cégük, mert egyrészről az ő problémáikról és azok megoldásáról fog szólni, amely minimum ekkora árbevétel esetén képes 1 év alatt többszörösen megtérülni.
Kontrollereknek, gazdasági vezetőknek
akik szeretnék eredményesebben végezni a munkájukat úgy, hogy sokkal kevesebb manuális feladatuk legyen, és több idejük jusson a valódi elemzésekre, stratégiák kitalálására, tendenciák előrejelzésére.
Egy kérdés maradt csak:
egy magyar vállalkozás is elérheti a német termelékenységet?
Természetesen elérheti
Sőt, számos magyar középvállalkozás még túl is szárnyalja azt. Ekképp tudnak sikeresen exportálni, mi több akkora nyereséggel dolgozni, hogy abból iparáguk legmodernebb technológiáit működtetve a legnyereségesebb versenyzővé váljanak. Ez látszólag egy ördögi kör, a tyúk és tojás dilemmája, de a trükk csupán annyi, hogy több kisebb lépésben lehet a német vállalkozások hatékonyságát és piacképességét elérni, és ezen az ösvényen elengedhetetlen eszköz a Mesterséges Intelligencia.
az előadás
Részletei
Hotel Continental, VÁLTOZÁS: Buda+Pest terem
1074 Budapest, Dohány utca 42.
Parkolás
Legközelebb a Blaha Lujza téren lévő fizetős parkoló
Megközelítés
A Dohány utca a Blaha Lujza tértől egy utcányira található a Nyugati tér felé (egyirányú), a hotel a Blaha Lujza tér magasságában helyezkedik el
Előképzettség
Nem szükséges, viszont bármilyen kontrolling tudás előnyt jelent
Időpontja
2019. július 16. kedd
Program: 9:00 - 12:00
9.00-9.05 – Salga Péter köszöntője (CEO, Dyntell Software)
9.05-10.00 – Kelkó Tamás (CEO, KELKO Consulting, szervezetfejlesztő): Miben jobbak a német kkv-k magyar társaiknál? A cégvezetés 4 szintje
10.00-10.20 – Kávészünet, kötetlen beszélgetés az előadókkal (kávé/tea, üdítő/ ásványvíz, édes/sós aprósütemény)
10.20-11.20 – Tőkés Kristóf (Senior BI tanácsadó, Dyntell Software): Példák, esettanulmányok ismertetése
11.20 -12.00 – Kötetlen beszélgetés az előadókkal
Típusa
Kislétszámú (max. 20 fő), előadás és esettanulmányok
A részletes
tematika*
Az előadás során olyan – a világon is – élvonalbeli ismereteket adunk át, amelyek révén éves szinten min. 50%-kal tudod növelni céged nyereségét, vagy akár 200%-kal a termelékenységét!
1. Miben jobbak a német kkv-k magyar társaiknál?
- Mi a legfőbb különbség egy német és egy magyar középvállalat vezetője között?
- Mi a megoldás a munkaerőhiányra?
- Mi a megoldás a bérek kifehérítésére?
- Mi a megoldás a forgótőke hiányára?
- Mi a megoldás a kapacitások hiányára?
- Mi a megoldás a cégvezető-tulajdonos kivonására a napi, operatív ügyekből?
2. Cégvezetés 1.0
- Mikor hatékony és mikor nem az ösztönös döntés?
- Mi az a komplexitás plafon?
- Hol veszíti el a legtöbb pénzt a magyar cégek többsége?
- Miért dupla a gépkihasználtság a német cégeknél a magyarokhoz képest?
- Egy olyan gyártó cég története, aki már 30%-al a piaci bérek alatt fizetett és a tulajdonosnak sem volt már profitja, mi volt a kiút?
3. Cégvezetés 2.0
- ERP és Excel, meddig fokozható a bonyolultság?
- Miért akadály a külső könyvelő a termelékenyeség növelésben?
- Lehet, hogy a legnagyobb ügyfelednek valójában veszteségesen gyártasz? Hogyan győződhetsz meg róla?
4. Cégvezetés 3.0
- Mi van az Excel erdő után? Egyáltalán mi a határa a bonyolultság növelésének?
- Hogyan lehet a kontrollt drasztikusan megnövelni az alkalmazottak, a vevők, a készletek és a pénz felett?
5. Cégvezetés 4.0
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia növelni a termelékenységet?
- Mi az a prediktív analitika, és hogyan segíthet a termelékenység megnövelésében?
- Marketing, értékesítés, készletkezelés, toborzás és milyen területeken növelheti a hatékonyságot az MI?
6. példák, esettanulmányok
- Egy 2 mrd-os pékség története, hogyan spóroltak meg 100 milliót évente az MI használatával?
- Egy 1,5 mrd-os gyártó cég története, akinek az 1 mrd-os multi ügyfeléről kiderült, hogy veszteségesen gyártanak neki!
- Transzparencia és hozadékai – komplex értesítési rendszer
- Projekt alapon működő vállalkozások komplexitásának kisimítása
*A programváltoztatás jogát fenntartjuk.
A résztvevők száma korlátozott, így érdemes időben regisztrálnod!
Már csak ennyi ideje maradt ezt megtenni:
Nap
:
Óra
:
Perc
:
Mp
előadók
Kelkó Tamás
a KELKO Consulting ügyvezetője, szervezetfejlesztő
A 1993 óta több mint 1000 cégnek dolgozott, ez alatt hihetetlen sok mindent látott a gyakorlatban működni és nem működni. 1999 óta kizárólag magyar kis- és középvállalkozásoknak segít leküzdeni a növekedés és fejlődés során fellépő akadályokat, útmutatásával számos ügyfele ért el 2-6x növekedést pár év alatt (pl. Food Express, Biopont, Manna Natúr Kozmetikum, Számlázz.hu). Mára már 10 felett van azon cégek száma, akik kiszabadultak az egykezes irányításból, és sikeresen értékesítették is vállalkozásukat (pl. Gulliver, STUDIOtech, Sprinter Futárszolgálat, JátékNet.hu).
Tőkés Kristóf
a Dyntell Magyarország Kft. senior BI tanácsadója
3 éve erősíti a Dyntell üzleti intelligencia csapatát, már az első perctől tanácsadóként. Ahogy vallja: az információ annál nagyobb érték, minél előbb kerül a birtokunkba. Ebben pedig – ahogy annak több önálló projektje is záloga (pl. Nyír-Chem Kereskedelmi Kft., HE-DO Kft.) valóban utánozhatatlan egy BI rendszer: kiváltja az ERP időigényes folyamatait és fejlesztéseit, mialatt megoldást nyújt a szigetrendszerek állandó problematikájára is. Iparágtól függetlenül időt és költséget spórol meg, mindezt úgy, hogy a jövőre nézve is testreszabható marad. Saját bevezetései mellett aktívan vesz részt a Dyntell meglévő ügyfeleinek újonnan felmerülő igényei megvalósításában (pl. F.M.F. Fém- és Műanyagfeldolgozó Kft., Duocor Ipari Bt., Columbus Klíma, Profi Tető, BLUEMED Kft.), valamint BI rendszerünk amerikai piacon történő bevezetésében is.
Részvételi Díj
Programunk ez alkalommal INGYENES, ugyanis szeretnénk, ha visszajelzéseikkel hozzájárulnának konferenciánk fejlesztéséhez.
A jövőben folytatódik rendezvénysorozatunk, melynek további eseményei már belépőhöz kötöttek lesznek.
Ösztönös cégvezetés helyett válassza az adatelemzést. Hozzon megalapozott üzleti döntéseket a megfelelő időben, a megfelelő adatok alapján.